Четверг, 16.05.2024, 16:21  Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная Урок 1 Регистрация Выход

Меню сайта

Форма входа

Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

marsovet

 
l-maro
 
nmc

Розробка уроку 1

6 клас                                                                                                       

Тема: Прикметник як частина мови.

Мета: поглибити і систематизувати знання

 учнів про прикметник, сематико-граматичні властивості; синтаксичну роль; формувати вміння вживати прикметники  в усному та письмовому мовленні; розвивати  пам’ять, увагу, творчі здібності, аналітичне мислення, зв’язне мовлення;  виховувати повагу до рідної землі, метаринської любові.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок поетичного слова

Обладання: підручник, дидактичний матеріал, таблиця “Прикметник як частина мови”; схема “Знати, вміти, цінувати”, роздатковий матеріал.

 

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів
  • Слово вчителя.

Сьогоднішній урок мені хотілося б розпочати із загадки.

Всі на світі добре знають,

Що предмет я означаю,

  • Хто чи що, - ви запитайте

І про мене все дізнайтесь.

Я істота й неістота:

Парта, зайчик, дошка, котик

Маю рід, число, відмінок

І чотири аж відміни

Хто я?

Знайте достеменно:

Називаюсь я …(іменник)

Слово вчителя.

Так, саме іменник ми з вами нещодавно вивчили, а тепер переходимо до вивчення наступної частини мови.

III. Мотивація навчальної діяльності

  • Інтерактивний метод Кіт у мішку

Учитель демонструє намальований мішок, закритий смугами паперу.Смуги по черзі знімаються, відкриваючи написи. Учні повинні відгадати сховане поняття.

  1. Ця частина мови найчастіше в реченні виступає означенням та присудком.
  2. Змінюється за родами, числами і відмінками.
  3. Називає ознаку предмета
  4. Відповідає на питання Який? Чий?
  5. Відгадка – прикметник.

IV. Оголошення теми, мети, завдянь уроку.

  • Слово вчителя.

 Справді, сьогодні ми разпочинаємо вивчення теми ”Прикметник” і протягом уроку з’ясуємо лексичне значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль прикметника

Тема ця хоч непроста, та для вас цікава,

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,

Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

Будуть в ній знання й уміння, правила й завдання,

Думки вашої творіння та оповідання,

І пісні й загадки ваші, й власна ваша казка.

Тему нашого уроку запишіть, будь ласка.

                                                                                                             (Л.Швед)

Знати                                           Вміти                                        Цінувати        

Морфологічні ознаки     Розрізняти прикметники,    Багатство мови, її красу

Прикметника                   використовувати іх у

                                                 мовленні

  • Проблемне запитання

? Як ви думаєте, чому ж одразу після іменника ми вивчаємо прикметник, а не іншу частину мови?

  • Слово вчителя

За кількістю слів, які людина використовує, прикметник посідає третє місце (після іменника і дієслова).

VСприйняття й засвоєння навчального матеріалу

  • Робота з таблицею Прикметник як частина мови(Додаток №1)
  • Користуючись таблицею, сформулюйте й озвучте правило

Прикметник – це …

Наприклад, …

  •  Пошукова робота (Додаток №2)

Завдання:

а) Знайдіть у поданому тексті прикментники, випишіть їх у зошит.

б) Диференційоване завдання.

        Визначте рід, число, відмінок виписаних прикметників.

Це частина мови,

Без неї нам не обійтись.

Ти вслухайся в слово пречудове,

Йому, як другові, всміхнись.

Земля  - ласкава, люба,рідна,

а сонце – щире, золоте,

а небо – лагідне, погідне,

життя – прекрасне,золоте.

а очі в мами – добрі,ніжні,

а голос – чистий і дзвінкий,

а руки – теплі і надійні,

а погляд – сонячний,ясний.

Квіти у полі – білі, сині, червоні,

жовті, голубі.

Хмарки у небі – швидкокрилі,

весняні, літні, зимові

Усі ознаки називає

Прикметник як частина мови.

І жодної не обминають

слова ці,справедливі, пречудові.

                                                                                               (Л. Лужецька)

  • Фізультхвилинка

 

  • Гра ”Зустріч іменника з прикметником (Додаток №3)

Завдання:

Випишіть іменники та пов’язані з ними прикметники, виділіть закінчення

Ой хвалилася та берізонька:

На мені кора та білесенька,

На мені листя та широке,

На мені гілля та високе.

                                                                                             (Укр. нар. пісня)

На зеленому горбочку,

У вишневому садочку,

Притулилася хатинка,

Мов маленька дитинка.

Стиха вийшла виглядати,

Чи не вийде її мати.

                                                                                            (Леся Українка)

  • Проблемне запитання

? У чому різниця між морфологічними ознаками іменника і прикметника? (Іменники належать до певного роду, а прекметники змінюються за родами)

VI Закріплення знань, умінь і навичок

  • Робота в групах

Гра ”Хто більше?”

Завдання:

До кожного зі слів доберіть якнайбільше прикметників.

Небо, річка, повітря, сонце.

  • Творче завдання

Уведіть словосполучення з попереднього завдання в речення, утворивши текст-опис.

Перший ряд – весняної природи,

Другий ряд – літньої природи

Третій ряд – зимової природи.

Визначити, якими членами речення виступають прикметники

  • Рефлексія

1.Відгадайте загадку:

Я веселий і звабливий,

Гарний,милий і красивий,

Несказанний,незрівнянний;

Маю ступінь порівняння.

Я відносний чи присвійний,

А чи якісний незмінно,

Відповім я залюбки

На питаннячко: який?

Маю ознаку придмета,

Називаюсь я … (прикметник)

2.Охарактеризуйте сьогоднішній урок, використовуючи лише прикметники.

VII.Домашнє завдання

1.Вивчити правило.

2.Виписати з художньго твору текст-опис на п’ять-шість  речень і підкреслити в ньому прикметники.

3.Диференційоване завдання.

Скласти казку про двох друзів – іменника і прикметника.

 

 

 

 

Архив записей

Наш опрос

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Поиск

    Поиск

    Copyright MyCorp © 2024 Бесплатный хостинг uCoz