Четверг, 16.05.2024, 16:38  Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная Описание опыта Регистрация Выход

Меню сайта

Форма входа

Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

marsovet

 
l-maro
 
nmc

Тема : «Формування громадянської компетенції школяра засобами патріотичного виховання»

 Актуальність проблеми

Класний керівник… Як підкорити дитячі серця, спікаючись з напруженим і складним життям? Як виростити покоління людей переконаних, благородних, готових до подвигу, тих, яких прийнято називати коротким і ємким словом «патріот».

Як класний керівник, я пам`ятаю велику істину, що перемогу в житті здобуває не сила рук і навіть не сила розуму, а сила духу. Розум не зігрітий серцем, інтелект, нечулий до долі народу, нації, Батьківщини, перетворюється в байдужість. Я впевнена, що вагомі результати у вихованні досягаються тоді, коли в ньому домінують найвищі моральні цінності – любов до Бога, Батьківщини і рідного народу.

Працюючи класним керівником протягом 3 років, віддаючи дітям частинку свого серця, я прагну виховати їх духовно багатими, справжніми громадянами України. У своїй роботі керуюсь і класичними, і сучасними досягненнями педагогічної науки. Зокрема, значний вплив на мій стиль роботи з дітьми мають педагогічні погляди В.Сухомлинського, Я.А. Коменського, Я.Корчака, К.Ушинського, А. Макаренка.

Я вважаю, що виховання – це зв'язок взаємодії між поколіннями, що забезпечує входження підростаючих поколінь в життя суспільства, становлення їх активними суб'єктами конкретного історичного процесу. У різних історичних епохах, залежно від соціально-економічних умов життя суспільства і пануючої в нім ідеології у виховання вкладали різні аспекти.

Великий вплив на патріотичне виховання мала козацька педагогіка. Українці єдина у світі козацька нація. Козацтво є дисциплінованою організацією українського народу. У козацькі часи нашому народові були притаманними високий рівень шляхетності, моральності, духовності, доблесті і звитяги, знання і бездоганне дотримання національних традицій і звичаїв. Виховувати в людині патріота своєї Батьківщини, любов до рідного краю, любов до своєї України варто починати з раннього дитинства.

Пріоритетну роль формування особистості належить активним методам, зокрема проектним технологіям виховання. Саме тому козацька педагогіка наштовхнула мене на ідею створення проекту «Козацьке насліддя». (Додаток 1) Слово «проект» означає «викинутий вперед», він ґрунтується на самостійній діяльності учнів, формує вміння обирати різні рішення, шляхи отримання інформації.

Першочерговим завданням, як класного керівника, вважаю захист дитини, а також виховання громадянина, патріота, людини з активною життєвою позицією в сучасному українському суспільстві зумовлене потребою розвитку та функціонування держави на засадах демократії, гуманізму, соціальної справедливості.

Враховуючи рекомендації вітчизняних і зарубіжних психологів, намагаюся виховати в кожному учневі, у кожній учениці, перш за все, сильну особистість з ясно вираженим «я». І дуже радію, коли, маючи право вибору, вони поступають так, як цього вимагає мораль, причому без вказівки чи підказки, а оцінивши ситуацію, співставивши свій власний життєвий досвід і з загальнолюдськими надбаннями.

У виховній роботі , я віддаю перевагу схваленню,заохоченню - це завжди додає учням упевненості в собі, розвиває відповідальність і бажання бути ще кращими. Особливу увагу звертаю на розвиток сфери спілкування, адже саме спілкування значною мірою визначає самовираження людини. Це кропітка робота, яка по краплині велася щоденно і в повсякденному спілкуванні, і в підготовці та проведенні різноманітних виховних заходів. Провідна ідея у вихованні дітей - це виховання дитини з високими моральними якостями, пошана до історичної пам’яті; любов до рідної культури, національних свят і традицій; збереження та зміцнення власного здоров’я і здоров’я однолітків; доброту; толерантність; справедливість; щирість; сумлінність; повагу до оточуючих; принциповість; непримириме ставлення до фальші, цинізму, лицемірства.

Складовою системи національного виховання є патріотичний напрямок, що передбачає вироблення високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання Української держави. Він покликаний формувати громадянина-патріота, виробляти у нього глибоке розуміння громадянського обов'язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини.

Саме тому у 8 класі я продовжила роботу над проблемою «Формування громадянської компетенції школяра засобами патріотичного виховання»

Я обрала такі форми і методи роботи з учнями, які будуть сприяти формуванню вищезгаданих якостей на основі загальнолюдських цінностей, норм українських і світових культурних традицій.

Сучасне молоде покоління є гідним спадкоємцем козацької слави.

 Методологічна основа

Процес виховання будується так, що педагог використовує методологічний аспект для досягнення цілей громадянського виховання, який вимагає наукового підходу до організації цього процесу.

Серед класиків педагогічної науки до проблем патріотичного виховання зверталися Г. Ващенко, О. Духнович, А. Макаренко. О. Огієнко, С. Руссова, Г Сковорода, В. Сухомлинський, К. Ушинський, Я. Чепіга та інші видатні вчені. У своїх працях і наукових розробках вони висвітлювали актуальні для свого часу проблеми розвитку патріотичних почуттів як складової частини національної системи виховання “свідомого” громадянина, патріота своєї Батьківщини.

На думку Ольги Сухомлинської, академіка АПН України, “громадянське виховання – інтегрована якість особистості, що дозволяє їй відчувати себе соціально, морально і юридично дієспроможною”.

 Відповідно до Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Указів Президента України "Про Національну доктрину розвитку освіти" (№347 від 17.04.2002 р.), "Про Концепцію допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді" ( №948 від 25.10.2002 р.) Постанови Кабінету Міністрів України  "Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства" (№1697  від 15.09.1999 р.) одним із пріоритетних завдань освіти є патріотичне виховання молодого покоління.

У своїй виховній роботі я керуюся програмою “Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”, затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України у 2011 році.

Як класний керівник я постійно працюю за сучасними методиками і головною формулою моєї взаємодії з дітьми є: від учня школи – через виховну діяльність – до громадянина суверенної незалежної України. Створюючи умови для розвитку дітей, організовуючи виховний процес, пам’ятаю, що найбільше згуртовують дітей колективні творчі справи, у процесі яких вони опановують суспільні функції, стосунки, свого роду це дитяче моделювання соціальних відносин, а також співпраця, співтворчість з батьками, громадськістю.

Дитина розвивається, коли вона в активній діяльності. Цьому сприяють:

  • проектна діяльність,
  • сюжетно-рольові ігри,
  • тематичні екскурсії,
  • трудові десанти,
  • екологічні акції,
  • акції милосердя.

Саме тому завданнями, які перед собою ставлю як класний керівник, є:

  • Формування національної свідомості та патріотизму; знання історичних сторінок українського народу.
  • Формування почуття громадянської відповідальності.
  • Формування правової свідомості, вдосконалення навичок правомірної поведінки, дотримання правил людського співіснування.
  • Формування культури міжетнічних відносин.
  • Формування знань, що стосуються взаємин статей, навичок поведінки з особами протилежної статі, дружби, кохання.
  • Формування екологічних знань, вмінь і навичок діяльності у природному середовищі.
  • Виховання естетичних поглядів, смаків, які ґрунтуються на народній естетиці та на кращих надбаннях культури.
  • Формування розуміння особистої значущості праці як джерела саморозвитку і самовдосконалення; формування економічної свідомості учня.
  • Зміцнення здоров’я, досягнення гармонії тіла і духу.
  • Озброєння учнів знаннями про шкідливі звички, формування умінь чинити опір деструктивній поведінці та інформації.
  • Формування моральної свідомості.
  • Формування навичок конструктивно-ділового та особистісно-товариського спілкування.

Я впевнена, що необхідний індивідуальний підхід до особистості дитини. Мені здається, вкрай важливо розуміти що особистісний  розвиток – це розвиток певних сторін і якостей особи, який не можна залишати на самовплив. Це складна системна робота, яка потребує поступальних кроків і наступності.

На даному етапі учнівський колектив, з яким я працюю - це учні 8 класу. Свою роботу з дітьми я розпочала з первинної діагностики, яка передбачала визначення напрямів спільної роботи, пріоритетні змістові лінії, над якими ми спільно будемо працювати.

Ми співпрацюємо з УРК міста Маріуполя під керівництвом атамана Володимира Книшенка. Мої учні брали участь у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патриотичній грі «Сокіл» («Джура»),та посіли почесне III місце серед восьми команд міста Маріуполя.

Учні мого класу приймали участь у конкурсі-фестивалі словесності та культури народів, які мешкають у Донбасі. На міському рівні наша музично-хореографична композиція зайняла І місце. Учні успішно виступили на фестивалі обласного рівня у м. Донецьк.

Архив записей

Наш опрос
Какие мероприятия Вы бы хотели посетить на каникулах?
Всего ответов: 153

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Поиск

    Поиск

    Copyright MyCorp © 2024 Бесплатный хостинг uCoz