Четверг, 16.05.2024, 18:15  Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная Материалы Регистрация Выход

Меню сайта

Форма входа

Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

marsovet

 
l-maro
 
nmc

 1

Система виховної роботи через проект «Козацьке насліддя» 

Працюючи класним керівником, я сформувала власну систему виховання  через проектні технології, реалізовуючи яку можна охопити різні грані розвитку виховання особистості. У роботі з восьмикласниками я продовжую роботу за цією ж системою, враховуючи рівень вихованості своїх учнів та їх інтереси.

Пріоритетними завданнями проекту є виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування потреби та уміння жити в громадянському суспільстві

Мета проекту: виховання громадянина-патріота, здатного розбудовувати суверенну Україну,вивчення і збагачення національно-історичних традицій нашого народу, формування правової культури, почуття національної гордості, любові до рідного краю, творити себе і своє життя.

Завдання проекту:

  1. Виховання громадянської свідомості, патріотизму, бажання активно сприяти утвердженню державності та розвитку демократичного громадянського суспільства в Україні.
  2. Розвиток інтелектуальної, емоційно-почуттєвої та вольової сфери особистості.
  3. Створення виховуючого середовища на основі демократизації та гуманізації шкільного життя, збагачення індивідуального досвіду дитини, її самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самореалізації. Формування громадянської компетенції школяра здійснюється засобами військово-патріотичного виховання.

 

 Шляхи реалізації

 Одним із ефективних засобів для вирішення поставленої мети є створення оптимальних умов діяльності органів учнівського самоврядування, використання активних методів, що стимулюють творчість, ініціативу та критичне мислення школярів, впровадження різноманітних форм позакласної роботи з метою організації дозвілля учнівської молоді.

Реалізація проекту

  • Класна година «Україна – єдина країна» (вересень, класний керівник, учні класу)
  • Військово-патріотична гра «Сокіл» (вересень, класний керівник, учитель фізичної культурі, учні класу)
  • Тематична класна година «Україна незалежна» (вересень, класний керівник, учні класу)
  • Тематична класна година до визволення міста Маріуполя від німецько-фашистських окупантів «Моє рідне місто» (вересень, класний керівник, учні класу, запрошені ветерани, діти війни)
  • Трудовий десант «Шкільне подвір`я» (жовтень, класний керівник, учні класу)
  • Конкурс малюнків «Улюблені куточки Приазов`я» (жовтень, творчий сектор класу)
  • Конкурс віршів «Вчителько моя» (жовтень, класний керівник, редколегія класу)
  • Зустріч з представниками правоохоронних органів «Закон діє для всіх» (листопад, класний керівник, запрошені гості)
  • Конкурс малюнка «Міліціонер-очима дітей» (листопад, редколегія классу, творчий сектор класу)
  • Екскурсія рідним містом (листопад, класний керівник, учні класу, батьки)
  • Класні збори «Підведемо підсумки» (грудень, класний керівник, батьки класу)
  • Новорічний вогник «Рік Новий зустрічаємо» (грудень, класний керівник, секто культури класу)
  • Змагання з козацьких забав «Козацькими стежками» (грудень, класний керівник, учні класу, учитель фізичного виховання, запрошені козаки козацької ланки)
  • Година спілкування «Закони нашої Держави» (січень, правовий сектор класу)
  • Акція «Твори добро» збір ечей для дітей-сиріт (січень, учні та батьки класу, класний керівник)
  • Свято «Різдво Христове» (грудень, сектор культури класу)
  • Тренінг «Моє спілкування з однолітками» (лютий, учні класу, класний керівник, шкільний психолог)
  • Круглий стіл «Азбука здоров`я» (лютий, учні класу, класний керівник, вчитель ОБЖ)
  • Дискусійний клуб «Мої права та обов`язки» (лютий, класний керівник, учні класу)
  • Гра-конкурс «Збережемо нашу Землю» (березень, класний керівник, творчий сектор класу)
  • Свято «Жінка-берегиня» (березень, учні класу, класний керівник, батьки)
  • Ярмарок професій «Професії моїх батьків» (березень, батьки, учні класу, класний керівник)
  • Класна година «Правила якісного харчування» (квітень, учні класу, класний керівник)
  • Екскурсія до бібліотеки «Історії рідного міста» (квітень, класний керівник, бібліотекар, учні класу)
  • Свято пам`яті «День Перемоги» (травень, класний керівник, учні класу, запрошені ветерани, діти війни)
  • Акція милосердя «Краплинку серця-ветерану» (травень,учні та батьки класу, класний керівник)
  • Вікторина «Веселі старти» (травень, класні керівники та учні школи)
  • Круглий стіл «Підведемо підсумки» (травень, класний керівник, батьківський комітет, учні класу)

2

Співпраця з органами учнівського самоврядування

Вважаю, що важливою умовою організації навчально-виховного процесу у сучасній школі є забезпечення умов для саморозвитку і самореалізації вихованців. Велику роль у розвитку особистості відіграє сформованість колективу та налагоджена співпраця - учнівське самоврядування. Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві. Наш час потребує лідерів нової формації – людей  компетентних, відповідальних, здатних мислити не ординарно.

Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагає учням організувати власне життя та життя своїх товаришів. Учні потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме вчителі їх забезпечують.

 Учні класу переділені на сектори за покликанням. Творчий сектор відповідає за роботу творчого спрямування. Редколегія класу - це учні – літератори. Вони пишуть вірші, оформлюють святкові стенди і газети.  Сектор культури класу - учні відповідають за поведінку, беруть участь у розробці   святкових сценаріїв, класних годин. Правовий сектор класу    знайомить учнів із законодавством нашої держави, правами та обов’язками учня. Беруть участь у розробці класних годин на правову тематику. Сектор спорту та здоров’я бере участь у спортивних змаганнях класу та школи.                               

Саме тому самоврядування у моєму класі поставлено на досить високий рівень, постійно проводяться консультації та бесіди з учнями щодо виконання покладених на них обов’язків. 

 

3

Робота з батьками

Виховна робота класного керівника включає в себе також роботу з батьками. В.О.Сухомлинський писав: «В наші дні немає важливішого у сфері виховання завдання, ніж навчити батька й матір виховувати своїх дітей».

Сім’я – клітинка соціального організму, яка живе з ним у єдиному ритмі, відображає у своєму складі, мов краплинка води, і великі ідеї, і велику загальну мету.

Перед тим, як планувати роботу з батьками, я ретельно вивчаю сім’ї моїх вихованців, їх матеріально-побутові умови, соціальний стан, взаємини між членами родини, ставлення батьків до школи, участь батьків у вихованні своїх дітей. У неофіційній обстановці, вдома, більше дізнаєшся про дитину, її уподобання, стосунки у сім’ї. Вважаю, що ефективність моєї роботи цілком пов’язана з тісним контактом з батьками. Цей напрям роботи можна вважати найскладнішим.

Якщо сім’я зацікавлена у вихованні особистості дитини, то сили школи подвоюються, адже цей розвиток успішний лише завдяки спілкуванню, взаєморозумінню і співпраці з батьками. Для того, щоб батьки бажали йти до школи, вони повинні бачити зацікавленість вчителя у процесі навчання і виховання, для цього я проводжу анкетування та разом з батьками ми розв’язуємо спільно практичні задачі, після кожної зустрічі намагаюсь батькам залишати “Пам’ятки”, батьківські збори проводжу на теми, які цікаві батькам (визначається анкетуванням), та враховуючи проект, над яким працюють учні, адже тільки працюючи спільно, можна досягти бажаного результату.

Здійснюючи військово-патріотичне виховання учнів, я знайомлю батьків моїх вихованців з його теоретико-методологічним і технологічним підґрунтям.

За участю учнів та їх батьків було проведено круглий стіл “Яким я бачу справжнього громадянина суверенної держави Україна” (погляд поколінь) . На цей навчальний рік заплановано різноманітні форми роботи з батьками (з врахуванням проекту, над яким ми працюємо). На мою думку, досить актуальним буде інтерактивне заняття “ Діти і батьки – спільне вирішення проблем ”, батьківські збори на відповідні теми.

В процесі формування особистості учня важливу роль відіграє взаємодія учнівського колективу, батьків та школи.

На педрадах, де розглядаються питання виховної роботи, виступаю з питань патріотичного виховання підростаючого покоління, про що зроблено відповідні записи в моїй методичній карті.

Беру участь у творчій групі нашої школи з питань виховної роботи, виступаю з повідомленнями, доповідями за результатами своєї діяльності з питань формування громадянської компетентності школяра.  

 

4

Результативність виховної діяльності

Результативність громадянського виховання залежить від того, наскільки ті чи інші форми і методи виховання стимулюють розвиток самоорганізації учнів. Чим доросліші мої вихованці – тим більша їх здатність до критично-творчого мислення, самоактивності, творчості, самостійності до громадянського самовизначення.

Показником рівня громадянської компетенції моїх вихованців є їх участь у практичній діяльності  громадянського характеру:

  •  І місце у міському рівні конкурсу «Фестиваль словесності та культури народів, які мешкають у Донбасі». Вийшли на обласний етап та успішно виступили зі своєю музично-хореографічною композицією.
  • І місце у міському конкурсі патріотичної пісні: «Пісня у солдатській шинелі» (2014 рік) (грамота додається)
  • II місце (Левченко Олексій)у міському конкурсі «Мистецтво орігамі»
  • III місце у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патриотичній грі «Сокіл» («Джура»)   Реалізують себе як козаки-наставники та свої навики передають школярам середнього звена нашої школи. (грамоти додаються)

Постійні учасники  конкурсів:

  • Для дітей-інвалидів «Ми все можемо» (учасниця Т.Помазан)
  • «Міліціонер друг дітей» та вийшли на районний рівень.
  • «Замість ялинки – зимовий букет».(Клас відзначили на шкільному рівні.)
  • «Дитячі фарби Донеччини»

        Брали участь в благодійній акції – «Ялинка бажань» співпрацювали з волонтерами та під час акції милосердя здійснювали бажання діток з дитячого дому. (грудень, 2013 р) . Збирали речі, концелярські товари для дітей-сиріт інтернату «Сонечко», приймаючи участь в щорічній акції «Сотвори добро»

Моніторингові дослідження “Визначення рівня вихованості учнів” (за П.Третьяковим ), проведені практичним психологом у 8 класі, показали, що рівень вихованості учнів класу зріс.

У вересні було проведено діагностику рівня вихованості. Узагальнені результати показали, що більшість учнів класу мають рівень вихованості вище середнього та високий.

 

Порівнюючи процент якості навчання учнів класу за 3 останні роки, варто відзначити його ріст.

 

 Результати вивчення рівня вихованості учнів обговорюватись на батьківських зборах, в індивідуальних бесідах з учнями, колективно з класом.

Була проведена вхідна діагностика на визначення рівня сформованості громадянських якостей учнів, яка показала напрямки роботи виховної роботи.

Отже, сформована виховна система роботи сприяє підвищенню рівня вихованості, досягненню кращих результатів розвитку особистості, а також покращенню якості знань, умінь і навичок школярів.  Про що свідчить активна громадянська позиція моїх вихованців.

Підводячи підсумки,  хочеться використати  вислів психолога М.Чехова:  «Душа залишається глуха до наказів,  душу можна тільки зацікавити». Колектив буде активно, творчо працювати тільки тоді, коли класний керівник буде його в цьому заохочувати і сам безпосередньо брати участь, подаючи позитивний приклад своїм вихованцям, що я і намагаюся постійно робити. У своїй роботі використовую матеріали звітної науково-практичної конференції Інституту проблем виховання НАПН України (за 2011 рік) “Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал”. 

Архив записей

Наш опрос

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Поиск

    Поиск

    Copyright MyCorp © 2024 Бесплатный хостинг uCoz